Звернення абітурієнтів:
Шановний Дмитре Володимировичу!
Просимо зі всією серйозністю поставитись до нашого відкритого листа стосовно проходження абітурієнтами зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови, що мало місце 7 червня 2010 року. Абітурієнти 2010 обурені тим фактом, що завдання тесту аж ніяк не відповідали шкільній програмі навчання англійській мові і розраховані на набагато вищий рівень знань, ніж ми отримали в загальноосвітній школі чи гімназїї. Рівень завдань, що Ви нам запропонували на тестуванні, відповідає, скоріше, рівню знань студента 3го курсу лінгвістичного факультету університету. Шкільна програма не включала такої складності запропонованої в тесті лексики та не дала необхідних знань для успішного складання тесту ЗНО з англійської мови. Учні 11 класів та випускники попередніх років, реєтруючись для участі в зовнішньому оцінюванні та обираючи іноземну мову (англійську) з-поміж запропонованого переліку предметів для складання тесту, чітко оцінювали здобутий під час навчання в закладі освіти рівень знань з цього предмету і очікували відповідний рівень складності тесту реаліям навчання. Ми дотримуємося думки, що всі випускники шкіл мають одержати атестат про повну загальну середню освіту разом з багажем отриманих в навчальному закладі знань, що дозволять гідно пройти незалежне тестування з усіх обраних предметів. Знання повинна забезпечити школа, а не найняті репетирори з додатковими понаднормовими навантаженнями та тягарем для сімейного бюджету. Освіта повинна бути доступна для кожної дитини в нашій країні! Вимоги програми зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженої Міністерством освіти і науки України, значно завищені. Основними проблемами тесту з англійської мови були: значна кількість незнайомих слів, лінгвістична складність текстів та необ'єктивно короткий час для написання тесту (2 години). Після зіставлення завдань пробного тесту з англійської мови 2010 року та офіційного ЗНО з цього предмету помітна суттєва різниця. Проходячи пробне тестування, абітурієнт мав право отримати інформацію про завдання основної сессії оцінювання та їх рівень складності (!). Тестування 7 червня покликане на знищення можливості вступу абітурієнтів до омріяних ВНЗ. Цим самим Міністерство освіти, конкретно Ви, пане Табачнику, зробили ще один крок до повернення системи вступних іспитів у ВУЗах, а саме зробивши тест з англійської мови нестерпно важким та цим розпочавши хвилю обурення абітурієнтів. Ми не здивуємося коли Ви на апогеї нашого протестування офіційно запропонуєте остаточно знівелювати зовнішнє незалежне оцінювання абітурієнтів, користуючись широкими повноваженнями Міністра освіти і науки. Випускники не проти ЗНО, а за відповідність затверджених тестів реаліям шкільної освіти. Звертаємо вашу увагу на те, що переважна частина абітурієнтів навчалася в середній загальноосвітній школі, а не в вузькоспеціалізованому закладі з поглибленим вивченням іноземної мови! Наголошуємо на тому, що наше звернення – не поодинокий випадок обурення. За допомогою технічних засобів зв’язку ми дізнались про хвилю протестів практично по всій Україні. Сотні, тисячі, а за нашими даними - десятки тисяч випускників втратили свій шанс на навчання. Наша ініціативна група, виступаючи від імені абітурієнтів, просить Вас: • офіційно дати роз’яснення з приводу невідповідності тестів з іноземної мови рівню її вивчення в закладах середньої освіти України – від сільської школи до гімназїї; • дати чітке роз’яснення затвердженим правильним відповідям на завдання тесту; • сприяти у формуванні адекватної, відповідної неймовірній складності тестування, шкали оцінювання знань і отриманих на тестуванні балів; • вилучити обов’язковість проходження тестування ЗНО з англійської мови для вступу на непрофільні факультети ВНЗ України!
|